Κυριακή 29 Μαΐου 2016

Αφού δε βάζουν μυαλό… «βάζουν» GPS στους δημόσιους υπαλλήλους για να τους ελέγχουν



Διαγωνισμό προκήρυξε το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών για την αγορά υπηρεσιών σχετικά με την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης στόλου (GPS) σε 2.500 οχήματα της δημόσιας υπηρεσίας.


Τόσο οι εταιρείες της Κύπρου όσο και του εξωτερικού έχουν δείξει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον και η προθεσμία υποβολής των προσφορών για τον διαγωνισμό λήγει στις 10 Ιουνίου.

Σύμφωνα με τον philenews, στην περίπτωση που δεν υπάρξει προσφυγή προσφοροδότη στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα πέσουν οι υπογραφές και θα αρχίσει η εγκατάσταση του συστήματος.

Το σύστημα θα πρέπει να εγκατασταθεί στα οχήματα του δημοσίου εντός 6 μηνών με εξαίρεση να αποτελούν μόνο τα οχήματα της Αστυνομίας και της Ε.Φ. για ευνόητους λόγους.

Η εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος με τεχνολογία εφαρμογής GPS θα λύσει οριστικά τα διάφορα φαινόμενα κατάχρησης που έχουν παρατηρηθεί από δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα κυβερνητικά οχήματα για προσωπικό τους όφελος και όχι για επαγγελματικό όπως οφείλουν, ενώ θα ελέγχεται και η οδική συμπεριφορά των υπαλλήλων που θα βρίσκονται κάθε φορά πίσω από το τιμόνι.

Η μελέτη του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών τέθηκε ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών Μάριο Δημητριάδη.

Διαβάστε αναλυτικά ποια είναι τα οφέλη που θα προσφέρει το σύστημα GPS στο σύνολο της δημόσιας υπηρεσίας:

1. Εξοικονόμηση στα καύσιμα κίνησης. Σύμφωνα με τον ανάδοχο της συμφωνίας πλαισίου για τα καύσιμα κίνησης της Δημόσιας Υπηρεσία, το κόστος αγοράς καυσίμων κίνησης κυμαίνεται στα €3,5 εκατ. με €4 εκατ. ετησίως χωρίς να περιλαμβάνονται τα οχήματα του Στρατού και της Αστυνομίας. Η εξοικονόμηση σε καύσιμα που προσφέρουν παρόμοια συστήματα εκτιμάται σε 10%-15%, δηλαδή, μεταξύ €350.000 και €525.000 ετησίως.

2. Το σύστημα θα προσφέρει άμεση πληροφόρηση τόσο για την κατάσταση του στόλου οχημάτων όπως ηλικία, ένδειξη οδομέτρου κτλ, όσο και για την εκμετάλλευση/αξιοποίησή του. Κατ’ επέκταση, το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών θα μπορεί να αξιολογεί τα αιτήματα του κάθε Υπουργείου/Τμήματος/Υπηρεσίας για νέες ανάγκες αγοράς οχημάτων και όπου κρίνεται αναγκαίο θα γίνεται εσωτερική ανακατανομή των οχημάτων στη δημόσια υπηρεσία, έτσι ώστε να αποφευχθεί η επιπρόσθετη δαπάνη για την αγορά καινούργιων οχημάτων.

3. Το σύστημα θα παρέχει πληροφόρηση σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων των οχημάτων, η οποία στη συνέχεια θα αξιολογείται για να καθοριστεί κατά πόσο είναι συμφέρουσα ή όχι η περαιτέρω χρήση τους. Λαμβάνοντας υπόψη το κόστος χρήσης ενεργοβόρων οχημάτων σε σύγκριση με την αγορά, συντήρηση και λειτουργία καινούργιων οχημάτων με σύγχρονους και φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες, θα μπορεί να ανανεώνεται ο στόλος της δημόσιας υπηρεσίας ανάλογα, πετυχαίνοντας παράλληλα πρόσθετες εξοικονομήσεις στο κόστος χρήσης του στόλου.

4. Το σύστημα θα καταγράφει και θα αξιολογεί την οδική συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων. Η πληροφόρηση αυτή θα αξιοποιείται για περαιτέρω εξοικονομήσεις, τόσο στο κόστος λειτουργίας όσο και στο κόστος συντήρησης των οχημάτων, εφόσον θα αποφεύγονται οι αδικαιολόγητες καταπονήσεις των οχημάτων και θα επιμηκύνεται η διάρκεια ζωής τους, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

5. Το σύστημα δύναται να αποστέλλει αυτόματες ειδοποιήσεις σε προκαθορισμένες χιλιομετρικές ενδείξεις για να προγραμματίζεται και να υλοποιείται αποδοτικότερα η συντήρηση των οχημάτων. Με τη βελτίωση της συντήρησης των οχημάτων επιτυγχάνονται επιπρόσθετες εξοικονομήσεις στο κόστος λειτουργίας του στόλου τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου