Εντός των ημερών το νομοσχέδιο κατατίθεται προς συζήτηση στη Βουλή
Εναν χρόνο μετά την κίνηση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη να αποσύρει την τροπολογία για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής ύστερα από αντίδραση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, της ΔΗΜΑΡ αλλά και της ΝΔ, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις». Το νομοσχέδιο, που πέρασε από σαράντα κύματα, εντός των προσεχών ημερών, όπως όλα δείχνουν, κατατίθεται προς συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Στις αρχές του καλοκαιριού είχε φθάσει στην... εξώπορτα του Κοινοβουλίου έχοντας την υπογραφή του κ. Μουσουρούλη, ωστόσο κατόπιν εντολής του κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που τον διαδέχθηκε στην Ακτή Βασιλειάδη αποσύρθηκε για νέα επεξεργασία, πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα και Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη. Τις τελικές ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο παρουσιάζει σήμερα «Το Βήμα»:
Καμία διάκριση σκαφών σε ιδιωτικά - επαγγελματικά.
Δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).
Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης.
Σκάφη ως τα 24 μέτρα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat» (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).
Το τέλος πλόων (ΤΠΠ) θα εφαρμόζεται για τα σκάφη άνω των 12 μ., για σκάφη αναψυχής, αλλά η φορολόγηση θα γίνεται από το πρώτο μέτρο.
Δημιουργείται βάση δεδομένων για επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής και τήρηση μητρώου με ηλεκτρονικό τρόπο.
Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές και ηλεκτρονικά.
Διάλογος με φορείς και παράγοντες
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν ότι πρόθεση του κ. Βαρβιτσιώτη είναι να έχει προηγηθεί διευρυμένος διάλογος με φορείς και παράγοντες του χώρου προτού φθάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή. Ο υπουργός Ναυτιλίας θεωρεί ότι «το νομοσχέδιο μπορεί να φέρει λεφτά στη χώρα και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο για την πατρίδα μας».
«Πρέπει να αναπτύξουμε το γιότινγκ στη χώρα μας σε ένα γενικότερο πλαίσιο και να δώσουμε τη δυνατότητα να παρέχεται όχι μόνο από επαγγελματίες, όπως ισχύει ως σήμερα, αλλά και από τους ιδιώτες» σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο «Βήμα». «Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τους νοικοκυραίους Ευρωπαίους που έχουν σκάφος και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή να το ελλιμενίζουν στη χώρα μας. Για να πετύχουμε τον σκοπό αυτόν και να αυξήσουμε τα έσοδα της χώρας μας, χρειαζόμαστε ένα απλό, φιλικό, εύχρηστο και ελκυστικό πλαίσιο. Ουσιαστικά να απελευθερώσουμε τις δυνατότητες που είναι εγκλωβισμένες σε έναν κλάδο όπου υπάρχουν δυνατότητες. Βασική φιλοσοφία μας είναι να τονωθεί η αγορά των σκαφών αναψυχής και να δώσουμε πνοή σε έναν κλάδο που ως σήμερα δεν μας έχει αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα συγκριτικά με χώρες του εξωτερικού».
«Η νησιωτικότητα της χώρας μας προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα και φυσικά μας παρέχει τη δυνατότητα να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά και να άρουμε περιορισμούς που ουσιαστικά έχουν "πνίξει" την ιδιωτική πρωτοβουλία. Συζητούμε συνεχώς για την ανάπτυξη και θεωρώ ότι αυτό το νομοσχέδιο απαντά σε αυτό. Οπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, για ένα σκάφος στη θάλασσα συντηρούνται τρεις θέσεις εργασίας στη στεριά. Αρα είναι πολύ σημαντικό το γιότινγκ να αντιμετωπισθεί με σύγχρονη αντίληψη ώστε να μας φέρει τα ανάλογα οφέλη» δήλωσε στο «Βήμα» ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Στόχος η προσέλκυση σκαφών στις ελληνικές μαρίνες
Στην Ακτή Βασιλειάδη άλλωστε σημειώνουν ότι η βασική διαπίστωση είναι να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα και να έρθουν στις ελληνικές μαρίνες κάτοχοι σκαφών αναψυχής, καθώς στον χώρο του γιότινγκ στη Μεσόγειο δαπανώνται πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά στη χώρα μας κατέληγαν μερικές δεκάδες εκατομμύρια. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), υπάρχουν 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Καμία διάκριση σκαφών σε ιδιωτικά - επαγγελματικά.
Δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).
Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης.
Σκάφη ως τα 24 μέτρα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat» (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).
Το τέλος πλόων (ΤΠΠ) θα εφαρμόζεται για τα σκάφη άνω των 12 μ., για σκάφη αναψυχής, αλλά η φορολόγηση θα γίνεται από το πρώτο μέτρο.
Δημιουργείται βάση δεδομένων για επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής και τήρηση μητρώου με ηλεκτρονικό τρόπο.
Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές και ηλεκτρονικά.
Διάλογος με φορείς και παράγοντες
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν ότι πρόθεση του κ. Βαρβιτσιώτη είναι να έχει προηγηθεί διευρυμένος διάλογος με φορείς και παράγοντες του χώρου προτού φθάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή. Ο υπουργός Ναυτιλίας θεωρεί ότι «το νομοσχέδιο μπορεί να φέρει λεφτά στη χώρα και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο για την πατρίδα μας».
«Πρέπει να αναπτύξουμε το γιότινγκ στη χώρα μας σε ένα γενικότερο πλαίσιο και να δώσουμε τη δυνατότητα να παρέχεται όχι μόνο από επαγγελματίες, όπως ισχύει ως σήμερα, αλλά και από τους ιδιώτες» σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο «Βήμα». «Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τους νοικοκυραίους Ευρωπαίους που έχουν σκάφος και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή να το ελλιμενίζουν στη χώρα μας. Για να πετύχουμε τον σκοπό αυτόν και να αυξήσουμε τα έσοδα της χώρας μας, χρειαζόμαστε ένα απλό, φιλικό, εύχρηστο και ελκυστικό πλαίσιο. Ουσιαστικά να απελευθερώσουμε τις δυνατότητες που είναι εγκλωβισμένες σε έναν κλάδο όπου υπάρχουν δυνατότητες. Βασική φιλοσοφία μας είναι να τονωθεί η αγορά των σκαφών αναψυχής και να δώσουμε πνοή σε έναν κλάδο που ως σήμερα δεν μας έχει αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα συγκριτικά με χώρες του εξωτερικού».
«Η νησιωτικότητα της χώρας μας προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα και φυσικά μας παρέχει τη δυνατότητα να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά και να άρουμε περιορισμούς που ουσιαστικά έχουν "πνίξει" την ιδιωτική πρωτοβουλία. Συζητούμε συνεχώς για την ανάπτυξη και θεωρώ ότι αυτό το νομοσχέδιο απαντά σε αυτό. Οπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, για ένα σκάφος στη θάλασσα συντηρούνται τρεις θέσεις εργασίας στη στεριά. Αρα είναι πολύ σημαντικό το γιότινγκ να αντιμετωπισθεί με σύγχρονη αντίληψη ώστε να μας φέρει τα ανάλογα οφέλη» δήλωσε στο «Βήμα» ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Στόχος η προσέλκυση σκαφών στις ελληνικές μαρίνες
Στην Ακτή Βασιλειάδη άλλωστε σημειώνουν ότι η βασική διαπίστωση είναι να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα και να έρθουν στις ελληνικές μαρίνες κάτοχοι σκαφών αναψυχής, καθώς στον χώρο του γιότινγκ στη Μεσόγειο δαπανώνται πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά στη χώρα μας κατέληγαν μερικές δεκάδες εκατομμύρια. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), υπάρχουν 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Πηγή:tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου