Κυριακή, 7 Μαΐου 2017

Σαρώνει την αγορά το κίνημα «συναλλαγές με κάρτες»

Σαρώνει την αγορά το κίνημα «συναλλαγές με κάρτες»

Αυξημένο παρουσιάζεται το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τη χρήση τόσο των καρτών όσο και των νέων ψηφιακών υπηρεσιών που προωθούν πλέον...



 με ιδιαίτερη έμφαση οι ελληνικές τράπεζες, φροντίζοντας παράλληλα να διευρύνουν τη γκάμα των εφαρμογών που διαθέτουν στην αγορά.

Ιδίως στο κομμάτι των συναλλαγών με κάρτες, οι ρυθμοί ανάπτυξης κινούνται σε αρκετά υψηλά επίπεδα καθώς ακόμη και μικρές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες σπεύδουν να προχωρήσουν στην άμεση εγκατάσταση ενός τερματικού για συναλλαγές με κάρτες (POS) προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει από τους πελάτες τους.

Χαρακτηριστικά είναι τα νούμερα που παρουσίασε πριν από μερικές ημέρες κατά τη διάρκεια του Digital Finance Forum που διοργάνωσε η Ethos Media, ο Αντίγονος Παπαδόπουλος, εμπορικός διευθυντής της Cardlink. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τελευταίας, η οποία είναι ο μεγαλύτερος «παίκτης» της ελληνικής αγοράς όσον αφορά στην εγκατάσταση και τη διαχείριση POS, αυτή τη στιγμή υπάρχουν εγκατεστημένα περίπου 360 χιλιάδες τερματικά, όταν στο τέλος του 2016 ήταν στις 305 χιλιάδες. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα φθάσει στις 420 χιλιάδες μέχρι το τέλος του 2017 και δεν αποκλείεται το 2018 να πλησιάσει και το μισό εκατομμύριο!

Συναλλαγές
Σημαντική άνοδος υπάρχει και στον αριθμό των συναλλαγών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cardlink, το 2016 οι συνολικές συναλλαγές με κάρτες έφθασαν περίπου στα 320 εκατ. και η αξία τους ανήλθε στα 19 δισ. ευρώ.

Στο πρώτο τετράμηνο του 2016 έφθασαν στα 130 εκατ. ο αριθμός των συναλλαγών και στα 5,5 δισ. ευρώ η αξία των συναλλαγών, όμως, το πιο σημαντικό στοιχείο, το οποίο και δείχνει την τάση, είναι ότι τουλάχιστον στο δίκτυο της Cardlink, ο Απρίλιος ήταν ο καλύτερος μήνας όλων των εποχών, ξεπερνώντας ακόμη και τον περασμένο Δεκέμβριο που είχε επιτευχθεί ρεκόρ συναλλαγών, όπως επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος. Σημειωτέον πως στο α’ τετράμηνο, υπάρχει μία αύξηση 83% στον αριθμό των συναλλαγών μέσα από το δίκτυο της Cardlink, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2016 ήταν στο 110%, το 2015 στο 89% και το 2014 στο 15%. Τα στοιχεία για τον αριθμό των συναλλαγών αφορούν το δίκτυο της Cardlink αλλά η υπάρχουσα εκτίμηση είναι πως αντίστοιχες τάσεις υπάρχουν και στο σύνολο της αγοράς, δεδομένου ότι η Cardlink διαχειρίζεται πάνω από το ήμισυ των τερματικών.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι το 23% των συναλλαγών -στο δίκτυο της Cardlink-πραγματοποιείται μέσα από τερματικά που εγκαταστάθηκαν μετά τον Ιούλιο του 2015, κάτι που αποτελεί μία ένδειξη ότι υπάρχει μεγαλύτερη χρήση των καρτών.

Οι χρεωστικές έχουν πάρει το «πάνω χέρι» σε σχέση με τις πιστωτικές, καθώς στο δίκτυο της Cardlink ότι το 74% των συναλλαγών με κάρτες γίνεται με χρεωστικές έναντι 26% με πιστωτικές, όταν το 2016 ήταν στο 69%-31%, το 2015 στο 56%-44% και το 2014 στο 40%-60%.

Αντίστοιχα, όσον αφορά στα ποσά των συναλλαγών, το μερίδιο των χρεωστικών είναι στο 70% από 60% το 2016, 46% το 2015 και 28% το 2014. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει αλλαγή στην συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στις κάρτες.

Επίσης, πλέον οι κάρτες χρησιμοποιούνται και για μικρότερης αξίας συναλλαγές. Η μέση αξία των συναλλαγών είναι πλέον στα 41 ευρώ (από 48 ευρώ στο τέλος του 2016) για τις χρεωστικές κάρτες και στα 61 ευρώ (από 72 ευρώ για τις πιστωτικές. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως τους πρώτους μήνες του 2017, το 18% των συναλλαγών στο δίκτυο της Cardlink αφορά συναλλαγές αξίας μέχρι 10 ευρώ, το 23% αξίας 10-20 ευρώ και το 59% μεγαλύτερης των 20 ευρώ. Το 2016, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 14%, 20% και 66%, ενώ το 2015 ήταν στα επίπεδα των 10%, 16% και 74%. Κάτι που δείχνει επίσης αλλαγή συμπεριφοράς που οφείλεται και στο ότι επιχειρήσεις που έχουν κατά κύριο λόγο μικρής αξίας συναλλαγές έχουν προχωρήσει στην εγκατάσταση POS.

Κλάδοι
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cardlink, σχεδόν όλοι οι κλάδοι παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση στις συναλλαγές με κάρτες. Οι μεγαλύτερες παρατηρούνται στον κλάδο των τροφίμων (281%) και στα fast food (210%), ενώ ακολουθούν τα μπαρ/καφέ με 149%, τα καταστήματα επίπλων και οικιακών ειδών (138%), η ψυχαγωγία (129%), τα εστιατόρια (104%), ο κλάδος των υπηρεσιών (104%), τα σούπερ μάρκετ (104%), οι τηλεπικοινωνίες (99%), το λιανεμπόριο (95%), τα βενζινάδικα (92%) και η ένδυση (68%).

Ανέπαφες συναλλαγές

Όσον αφορά στις ανέπαφες συναλλαγές, το ποσοστό τους -στο δίκτυο της Cardlink- έχει φθάσει πλέον στο 22% (από 12% το 2016), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 55% με 60% των εγκατεστημένων POS έχει τη δυνατότητα για ανέπαφες συναλλαγές. Η μέση αξία της συναλλαγής είναι πλέον στα 24,5 ευρώ (από 30 ευρώ), ενώ το 69,5% των συναλλαγών είναι χωρίς τη χρήση ΡΙΝ από 63,9% που ήταν το 2016. Σημειωτέον πως σε πολλά σημεία πώλησης υπάρχει η σύγχιση ότι οι συναλλαγές αξίας πάνω από 25 ευρώ δεν μπορούν να γίνουν ανέπαφα. Αυτό δεν ισχύει, ανέπαφες συναλλαγές μπορούν να γίνουν απλά απαιτείται η εισαγωγή ΡΙΝ.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Έρχονται καινοτόμες υπηρεσίες


Η αυξημένη ζήτηση για POS έχει οδηγήσει τις ελληνικές τράπεζες να έχουν προχωρήσει σε σημαντικές προσφορές προκειμένου να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας που διευρύνεται διαρκώς. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την περίοδο υπάρχουν προσφορές όπου το κόστος απόκτησης ενός POS ξεκινά ακόμη και από τα 99 ευρώ.

Παράλληλα, όμως, όλες οι τράπεζες προσπαθούν να ενισχύσουν τη γκάμα των ψηφιακών υπηρεσιών τους, ιδίως όσον αφορά στις εφαρμογές για smartphones. Για παράδειγμα, η Τράπεζα Πειραιώς λάνσαρε πρόσφατα το νέο της app, το οποίο είναι αρκετά πιο εύχρηστο και πρακτικό. Η Alpha Bank προωθεί νέες υπηρεσίες όπως είναι το Quick Transfer για την άμεση "μεταφορά" χρημάτων μέσα από το app της με τον χρήστη να μη χρειάζεται να γνωρίζει το ΙΒΑΝ του παραλήπτη, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα προσφέρει τη δυνατότητα για συναλλαγές στο σημείο πώλησης με τη χρήση του ψηφιακού της πορτοφολιού, το My Alpha Wallet. Η Eurobank ενσωμάτωσε πρόσφατα μία υπηρεσία που ενημερώνει τους χρήστες του app σχετικά με το πόσο πλησίασαν στο "χτίσιμο" του αφορολόγητου με τη χρήση των καρτών τους. Επίσης, η Εθνική Τράπεζα, η οποία έχει λανσάρει και προωθεί το i-Bank Pay, που προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες στους πελάτες της για την πραγματοποίηση πληρωμών, σχεδιάζει να προσφέρει στις εταιρείες που χρησιμοποιούν το δικό της POS τη δυνατότητα να δέχονται πληρωμές και με το Alipay.




Πηγή: imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SosialMidia