Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Σήμερα τσικνίζουμε χωρίς τύψεις – και χωρίς να βαρυστομαχιάσουμε!

Σήμερα τσικνίζουμε χωρίς τύψεις – και χωρίς να βαρυστομαχιάσουμε!

Παραδοσιακά, η δεύτερη εβδομάδα του Τριωδίου ονομάζεται Κρεατινή και η αποκορύφωση της κατανάλωσης κρέατος γίνεται την Τσικνοπέμπτη.



Ένα έθιμο που κρατάμε όλοι: είτε έχουμε είτε δεν έχουμε χοληστερίνη, σάκχαρο, είτε ακολουθούμε διατροφή για να χάσουμε κιλά είτε απλά προσπαθούμε να τρώμε υγιεινά. Και παρότι το βράδυ της Τσικνοπέμπτης είναι πολύ εύκολο να το παρακάνει κανείς, με λίγο πιο προσεκτικές επιλογές μπορούμε όλοι να απολαύσουμε το ψητό κρέας, τις πατάτες, τα τυριά και φυσικά το κρασί χωρίς όμως να το μετανιώνουμε την επομένη.

Τα "ναι” και τα "όχι” για να τσικνίσετε χωρίς να βαρυστομαχιάσετε

Όχι: Μην μείνετε όλη τη μέρα νηστικοί για να φάτε καλά το βράδυ. Συνήθως η τακτική αυτή έχει το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό: Καθόμαστε στο γεμάτο λαχταριστά φαγητά τραπέζι πεινασμένοι και η πείνα καταστέλλει κάθε προσπάθεια αυτοσυγκράτησης. Είναι προτιμότερο να φάτε το συνηθισμένο σας πρωινό και ένα ελαφρύ μεσημεριανό, π.χ. μια σαλάτα και ένα γιαούρτι ενώ μισή ώρα πριν το βραδινό φάτε ένα φρούτο με τη φλούδα του, π.χ. ένα μήλο.

Όχι: Μην τρώτε από τη "μέση” του τραπεζιού. Ακόμη κι αν έχετε παραγγείλει πολλούς μεζέδες και πιάτα "στη μέση” όπως λέμε, βάλτε στο πιάτο σας την ποσότητα που θεωρείτε λογική να φάτε. Είναι η πιο σίγουρη τεχνική για να μην το παρακάνετε.

Αν μπορείτε να επιλέξετε προτιμήστε:


  • Σκέτο ψωμί αντί για ψωμί ψητό με λαδορίγανη
  • Πίτες αλάδωτες αντί για πίτες λαδωμένες
  • Σπανακόπιτα αντί για τυρόπιτα
  • Παϊδάκια κοτόπουλου αντί για αρνίσια παϊδάκια
  • Ψητό ψαρονέφρι αντί για πανσέτες
  • Αρνί στη σούβλα αντί για γαρδουμπάκια ή κοκορέτσι
  • Ψητό κρέας στα κάρβουνα ή στη σούβλα αντί για κρέας ρολό γεμιστό με τυριά και αλλαντικά
  • Καλαμάκια κοτόπουλο ή χοιρινά αντί για κεμπάπ
  • Κρασί αραιωμένο με σόδα αντί για σκέτο κρασί
  • Κρασί αντί για τσίπουρο ή ρακή
  • Γιαούρτι με γλυκό του κουταλιού ή μέλι αντί για σιροπιαστό ή σοκολατένιο γλυκό

Ναι: Ξεκινήστε με τα φαγητά που σας αρέσουν περισσότερο. Λατρεύετε τα παϊδάκια ή προτιμάτε τα μεζεδάκια; Ξεκινήστε από το αγαπημένο σας φαγητό ώστε να το απολαύσετε και να χορτάσετε με αυτό. Μετά, όταν θα είστε χορτάτοι, θα είναι πολύ ευκολότερο να συγκρατηθείτε μπροστά σε πιάτα που δεν σας πολυσυγκινούν.

Ναι: Αδειάζετε πρώτα εντελώς το ποτήρι με το κρασί σας πριν το ξαναγεμίσετε. Έτσι θα έχετε έναν έλεγχο στην ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώνετε. Ο λόγος που συμβουλεύουμε να προσέξετε την ποσότητα είναι διπλός: Αφενός, το κρασί έχει περίπου 75 θερμίδες ανά ποτηράκι –καθόλου ευκαταφρόνητος αριθμός- και αφετέρου, μετά τα δύο τρία ποτηράκια οι αναστολές παύουν να λειτουργούν και είναι πολύ πιο εύκολο να ξεφύγουμε, να φάμε περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται και να βαρυστομαχιάσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SosialMidia